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デヴィッド・リン(Waiola)インタビュー

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——高橋盾 (UNDER COVER) をパッケージデザインに起用した経緯を教えてください。

デヴィッド「若いころ、私はファッションが大好きで、特に日本のファッションの大ファンでした。高橋盾のファッションのコンセプトを本当に敬服するようになったのは、2000年春夏コレクションにおいて、高橋盾がテツ(WTAPS)と共に, Kaws、Futura、Sk8Thing、Stashなどのアーティストを使用しストリートファッションへのトリビュートを行った時です。私は長い間高橋盾の大ファンでしたが、ここ2、3年で幸運にも彼と友達になることができました。この関係を通じ、彼のクリエイティブな思考過程を垣間見ることができました。2010年、Pitti Uomoで見た彼のファッションショーのテーマは『less but better』 でした。このショーはとても刺激的で、ワイオラの開発過程において常に頭の中にこのテーマがありました。ワイオラのパッケージには、ワイオラ ココナッツウォーターの純粋性が写し出されています。高橋盾がデザインした250mlテトラパックの4本の青いラインは、ワイオラが持つ4つのキーポイント『脂肪0』、『高カリウム』、『保存料0』、『非遺伝子組み換え』を表しています」

−−Please tell us how and why you asked Jun Takahashi (UNDER COVER) to design Waiola’s package?

David「At a young age, I’ve always been a big fan of fashion and especially Japanese fashion. I really started admiring Jun Takahashi’s fashion concepts in spring & summer of 2000 when he did a tribute to streetwear with TETSU (WTAPS) using artists like Kaws, Futura, Sk8Thing and Stash. I was big fan of Jun for a long time and in the last few years I was fortunate enough to become friends with Jun Takahashi. This friendship allowed me a glimpse into his creative thought process. In 2010, when I saw his Pitti Uomo fashion show I was inspired by his “less but more” theme and it resonated with me through the development of Waiola. The Waiola branding packaging reflects the purity of Waiola’s coconut water.  Takahashi designed the four navy bars on the 250ml Waiola Tetra Pak to represent the key benefits of our coconut water: low sugar, high potassium, no preservatives and non-GMO」

——元々に日本のファッションやカルチャーに興味があったのですか?

デヴィッド「はい。私はファッションやカルチャーにいつも夢中でした」

——Were you originally interested in Japanese fashion and culture?

David「Yes, my passion has always been fashion and culture」

——ハワイでは日本のファッションやカツチャーはどのように見られているのでしょうか?

デヴィッド「私はかねてよりストリートファッションのファンであり、それがどのようにハイエンドファッションと交わってゆくか見ていました。何年も前、友人のJules Gaytonの結婚式で ヒステリックグラマーの創立者である北村信彦氏に会いました。私は彼のことを、細部にまでこだわる日本の感覚をアメリカのファッションに組み合わせ、市場に導入した人物だと思っています。彼のデザインはUNDER COVER、A BATHING APEなどのブランドに影響を与え、裏原ブランドをリードしていました。日本に5年間暮らす中、北村氏から日本のファッションが過去30年間に進化してきたかという話を聞くことができ幸運だったと思います。これらの話を聞いて、デザイナーが毎シーズンコレクションをつくり上げるためにかける大変な時間と努力と細部へのこだわりを理解しました。その努力が日本のファッション全体への大きな愛情を育んできたのだと思います。日本のファッションはハワイのみならず、世界的な規模で影響力を持っていると思います。
ハワイの若い世代も、最近日本のファッションを細部にわたって評価しはじめたようです。しかし、実のところ彼らは、日本のカルチャーが大好きで、憧れを持っているのだと思います。私たちは何世代にもわたり先人達の遺産を共有し、お互いに尊敬しあっているので、この憧れは永遠に続く何かだろうと思います。ハワイ人と日本人は祖先に対し特別な敬意を払い、島文化という共通の基盤を持っています」

——How do you think about Japanese fashion and culture? Are they popular in Hawaii? 

David「I’ve always been a fan of street wear and how it intermingles with high end fashion. Many years ago, at my friend Jules Gayton’s wedding, I got to meet Nobuhiko Kitamura, who is the founder of Hysteric Glamour, and also in my humble opinion presented Americana fashion with a Japanese emphasis of detail into that market. His designs influenced brands like UNDER COVER, A Bathing Ape and paved the way for all of the Ura–Hara brands. Living in Japan for the past five years, I was fortunate to hear the stories of how Japanese fashion evolved in the last 30 years through Nobu’s perspective. From those stories, I developed an appreciation of the time, effort and attention to detail of each designer to create a collection season after season, which fostered a greater love of Japanese fashion as a whole. I think that Japanese fashion is a huge influence, not only in Hawaii, but on a global scale in numerous markets.
I think that the young people of Hawaii are starting to appreciate the details of Japanese fashion, but really love and have a romance with the culture of Japan. I think this romance will be something that lasts forever because of a shared heritage and mutual respect for the generations that came before. Hawaiians and Japanese hold a special reverence for their ancestry and find a common ground there as island cultures」

——和食についてはいかがでしょう。

デヴィッド「日本人は素材の細部とシンプルさに関し驚異的な注意を払っていると思います。私は和食のそういったところが大好きです。寿司は世界一好きな食べ物ですし、日本のカレーを食べるとほっとします」

——What is your idea about Japanese-style food?

David「I think Japanese people have any amazing attention to detail and simplicity in their ingredients, which I deeply love about their cuisine. Sushi is still my favorite food in the world, and Japanese curry is my comfort food」

——今、ハワイで注目を浴びているカルチャーやファッション、食べ物などを教えてください。

デヴィッド「私がハワイを離れるときや、ハワイに帰ったときに行くお気に入りの場所は、カリヒ地区のHelena’s Hawaiian Foodというレストランです。ここのピピカウラ・リブは世界一です。最近、私はImpressed Juice Hawaii社の新鮮なコールドプレスジュースにはまっています。アサイボウルなら北部海岸のハレイワ・ボウルズも好きですし、南部海岸のフレッシュ・カフェもいいです。日頃から、健康によく新鮮なものを食べるよう心がけています」

——What is the most popular culture, fashion or food in Hawaii now?

David「My favorite place to eat before I leave Hawaii or when I get back home is Helena’s Hawaiian Food in Kalihi, which makes the best Pipikaula ribs in the whole world. Lately, I’ve been really stoked on Impressed Juice Hawaii and their fresh, cold-pressed juices. I also enjoy Haleiwa Bowls’ on the North Shore and Fresh Café on the South Shore for acai bowls because it’s healthy and fresh food that I want to eat and drink daily」

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